Menu

​​

Město Zruč nad Sázavou
Zruč nad Sázavou

Činnost odboru

Popis

 
Odbor vnitřních věcí byl zřízen RADOU MĚSTA Zruče nad Sázavou, které je odpovědný.
Odbor zajišťuje výkon přenesené působnosti (státní správa) na úseku matrik a státního občanství.
Na úseku samostatné působnosti (samospráva) se řídí platnými předpisy, pokyny tajemníka MěÚ a úkoly RMě.
Součástí jeho správního obvodu je město Zruč nad Sázavou včetně částí Nesměřice, Dubina, Želivec a Domahoř a dále obce Vlastějovice, Horka II, Pertoltice, Dolní Pohleď, Slavošov, Řendějov, Chabeřice.
 
Personálně je odbor obsazen:
  •         1 vedoucí
  •         1 samostatná odborná referentka
 
Činnost odboru vnitřních věcí se člení na následující úseky:

1.      Matrika - změna jména a příjmení - státní občanství
 
  •         provádí zápisy do knihy manželství
  •         provádí zápisy o určení otcovství souhlasným prohlášením rodičů
  •         přijímá oznámení o narození dítěte a provádí zápis do knihy narození
  •         přijímá oznámení o úmrtí a provádí zápis do knihy úmrtí
  •         přijímá oznámení o užívání české podoby cizojazyčného jména
  •         přijímá oznámení o znovu přijetí předchozího příjmení po rozvodu
  •        přijímá prohlášení o užívání dvou jmen
  •         přijímá prohlášení o užívání pouze jednoho příjmení
  •         přijímá prohlášení o volbě druhého jména
  •         přijímá protokoly o uzavření církevního sňatku
  •         přijímá souhlasné prohlášení osvojitelů o zvolení jména pro osvojence
  •         přijímá žádosti o nahlédnutí do matriční knihy, vystavení matričního dokladu                       a vydává výpisy z matrik (rodné, oddací, úmrtní listy)
  •         přijímá žádosti o uzavření manželství, zajišťuje svatební obřad
  •         přijímá žádosti o vydání matričních dokladů (rodného, oddacího, úmrtního listu)
  •        přijímá žádosti o vydání osvědčení o splnění požadavku zákona o rodině                               pro uzavření církevního sňatku
  •         přijímá žádosti o vydání výpisu z evidence Rejstříku trestů
  •         přijímá žádosti o vydání vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství                   v cizině
  •         přijímá žádosti o vydání vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství
  •         přijímá žádosti o zápis narození, uzavření manželství, úmrtí státních občanů ČR                   do zvláštní matriky v Brně
  •         přijímá žádosti o zápis příjmení v matriční knize v mužském tvaru
  •         přijímá žádosti o změnu jména nebo příjmení
  •         přijímá žádosti o změnu příjmení za trvání manželství
  •        vede sbírku listin a matriční knihy narození, uzavření manželství a úmrtí
  •         vydává osvědčení pro uzavření církevního sňatku
  •         vydává potvrzení o občanském průkazu
  •         vydává potvrzení o skutečnostech zapsaných v matriční knize
  •         vydává oddací listy, rodné listy, úmrtní listy
  •         vydává vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství v cizině 

2.      Ověřování listin a podpisů

  •     vedení evidence ověřování podpisů
  •         vedení evidence ověřování listin
  •         ověřování rejstříků trestů a jejich evidence
  •         vydávání ověřených výstupů z veřejných informačních systémů veřejné správy

3.    Evidence obyvatel

  •         vedení místní evidence obyvatel a plnění úkolů s tím souvisejících
  •         spolupráce s příslušným úřadem
  •         sdělování informací státním orgánům a obcím o pobytu občanů ve městě
  •         vypracování seznamů pro příslušné orgány apod.
  •         vyřizování agendy spojené s evidencí obyvatel

4.    Sbor pro občanské záležitosti

  •         příprava vítání občánků
  •         spolupráce při sňatcích
  •         zasílání písemných blahopřání k narozeninám občanům starších 70 let
  •         osobní návštěvy a blahopřání občanům starším 90 let
  •         zajišťování akce "Setkání důchodců 

5.       Ostatní úkony na úseku občansko-právním

  •         zajišťování voleb (i pro spádové obce)
  •     evidence poplatku za svoz TKO
  •     centrální evidence smluv 
  •     součinnost s odborem kanceláře starosty v rámci přestupkové agendy
  •     vydávání rybářských lístků
  •     archivace přijaté pošty pro občany s trvalým pobytem na adrese ohlašovny

 

Úřední hodiny MěÚ

Úřední hodiny MěÚ:

PONDĚLÍ a STŘEDA

8:00 - 11:00       12:00 - 16:45

Otevírací doba pokladny MěÚ:

PONDĚLÍ a STŘEDA

8:00 - 11:00       12:00 - 16:45

ÚTERÝ, ČTVRTEK A PÁTEK

9.30 - 11:00

Munipolis


banner

Virtuální prohlídka

Virtuální prohlídka

Zruč na mapě

Kliknutím otevřete mapový prohlížeč

Najdete nás také zde

KALENDÁŘ AKCÍ ZRUČ N.S.

Po Út St Čt So Ne
29
2
30
2
1
8
2
9
3
9
4
9
5
9
6
9
7
9
8
9
9
10
10
9
11
11
12
10
13
9
14
11
15
9
16
9
17
9
18
10
19
8
20
8
21
8
22
9
23
9
24
8
25
10
26
8
27
8
28
7
29
8
30
8
31
6
1
2
2
1

Mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu v mobilní aplikaci – V OBRAZE.

Návštěvnost

Návštěvnost:

ONLINE:50
DNES:562
TÝDEN:12347
CELKEM:3602562

foto

04008001200
m
Zobrazit na Mapy.cz